14 October 2006

Opet Reklamları ve algıda seçicilik hali


Son 2-3 gündür OPET reklamları her kanalda inanılmaz derecede arttı. Her reklam kuşağında mutlaka bir opet reklamı görüyorsunuz. Bunun nedeni Fransadaki Ermeni yasasından sonra TOTAL ve ELF firmalarına karşı yapılacak olan olası boykot tabii ki.

Opet yeni bir reklam çekimi yapmadan, önceden hazırladığı Cem yılmaz reklamlarının bir karmasını ala acele sunuyor. Bunun yeni bir pazarlama stratejisinin ve planının bir parçası olmadığı açık. Firmalar arasında tercih yapma bilincinin yükseleceği bu ortamda “ biz buradayız , yerli sermaye “mesajını zihinlere kazımaya çalışıyor. “Yerli sermaye” mesajını mıknatıs gibi çekmeye hazır tüketiciye doğru iletimi veriyor. Müşterinin “ yeni bir arayışa yöneleceği “ bu potansiyek koşullarda gözden ırak olmamaya çalışıyor.

-------- *** --------

Akaryakıt firmaları müşteride bağımlılık yaratmak için puan kartı gibi uygulamalara yöneliyor ama büyük bir tüketici kitlesi tesadüfi olarak , marka ayrımı yapmadan ihtiyaç duyduğu anda en yakın noktaya yöneliyor. Bu konuda Opet ‘in Temiz Tuvalet kampanyası bir tercih edilme bilinci oluşturma açısında oldukça başarılı bir kampanyaydı. Ancak bu kampanyanın tüketiciyi bu markaya yönlendirip yönlendirmediği , bu markaya yönelen tüketiciye artı bir hizmet sağlamanın ötesine geçip geçemediği ve bu hizmetin bir müşteri bağımlılığı yaratıp yaratmadığı tartışılır. Zira üründeki farklılığın , ayrışmanın ve özelliklerin minimum olduğu sektörde benzin almanın pratik kolaylıkları da devreye girdiğinde müşteriyi yönlendirmek oldukça zor. Müşteri bilincinde pozitif bir imaj oluşsa dahi bunun tüketime dönüşmesi oldukça zor.

Peki , tüketici bilincinin yeniden mayalandığı , marka ilgisinin bu derece arttığı bir ortamda diğer akaryakıt firmaları
neden gözükmüyor ?

TwitterTakip

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us