21 December 2006

Gerçek ile reklamların yarattığı dünya arasındaki kesişme

Dün okuduğum bir dergideki habere göre , Amerika’daki terorist saldırıdan sonra, Coca Cola’nın satışları belirli bir oranda düşmüş.

Always , enjoy , life , life tastes good “ gibi hayatın, her zaman güzel , zevk alınabilir olduğunu vurgulayan reklam, sloganlarını anlamsızlaştıran bir durum karşısında ters tepki yaratabiliyor. Tüketici için yarattığınız dünyanın, gerçekle kesişmemesi inandırıcılığınızı zedeleyebiliyor. Aksi bir durumda tüketici bir çocuk tepkisi verebiliyor.

“ Her kadın güzeldir ” türü reklamlar da bence bu bakımdan gerçeğin riskli bir noktasına dokunarak, benzer türde gizli bir tepkiye neden olabilecek cinsten. Her kadın güzeldir, sloganı dış güzelliği ön plana çıkartarak , güzelliği bir ölçüt olarak vurgulayarak, önemli bir kesimin tepkisini çekebilir. Sivilce kremini , “ aaa yüzünde sivilce var , sivilcelerinle çirkin gözüküyorsun” diyerek satmaya benzer. Bir araştırma yapılsa “ ben güzelim , bütün erkekler beni hisseder” türü reklamlardan önemli sonuçlar elde edilebilir.

11 Eylülün yıkıntıları hiç ilgisizmiş gibi görünen Kola dünyasının objelerini vurdu , konu güzellik olduğunda da hangi kadının içinde hangi potansiyel yıkıntıların olduğunu bilemezsiniz.

TwitterTakip

No comments:

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us