23 January 2007

Rakip mağaza

Esnaflar, genellikle yakınlarına bir mağaza açılmasından rahatsız olurlar. Bölgede tekel olmanın kendilerini alternatifsiz kıldığını ve bu tekel ile kar marjlarını koruyabileceklerini düşünürler.

Oysa birçok mağazanın bir arada bulunması orayı bir çekim merkezi haline getirir. O sektörün kalbinin attığı biralan oluşturup, hareketlilik sağlar.

McDonald’s ın rakibi olan Burger King rakibinin pastasından pay almaz. Fast food sektöründeki canlılığı arttırır , bu tür bir beslenme kültürünü körükler.

Ankara’daki çıkrıkçılar yokuşu adımbaşı bir perdecinin olduğu bir yerdir. Ancak mağaza sayısıyla orantılı olarak da pastadan aldıkları pay o oranda büyüktür. Bu kadar çok mağazanın olması orayı bir çekim merkezi haline getirip , perde sektörünün kalbinin attığı bir merkez haline dönüştürür.
Şöyle de düşünebiliriz ; bakkallar bugüne kadar mahallenin tek bakkalı olarak kaldıkları için rekabet gücü kazanamadılar ve pastayı marketlere kaptırdılar.

TwitterTakip

No comments:

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us