05 August 2007

AVEA reklamları


AVEA reklamlarda şöyle bir cümle kullanıyor : “ Avea çekmiyor diyenler , Türkiye’nin %93’ünde biz varız “

Herkesin bildiği ve bir önyargı haline gelmiş şablonlarla mücadele etmenin en iyi yolu o şablonu alıp kullanmaktır. Bu çıkış kendinize güveninizin bir göstergesi olarak gayet inandırıcı durur.

Ancak , bir cesaret örneği oluşturmak için de böyle bir şablonu göz önüne getirmek o şablonun daha da çok canlanmasına hizmet eder. Yukarıdaki Avea cümlesinden sonra akılda kalan şey : Avea’nın çekmiyor olmasıdır , genellikle insanların böyle bir problem yaşadığı ve böyle bir kanıda olduğudur.

Suçlu psikolojisinin şöyle bir gerçeği vardır. Suçlu olan bir kişi masumum demez , suçunu da itiraf etmez ; yaptığı ufak tefek suçlardan bahseder. Ufak suçlarını anlatarak “ eğer daha büyük bir suçum olsaydı anlatırdım” güvenini oluşturmaya çalışır. AVEA burada ufak bir itirafla güven tazelemeye çalışıyor ama buradaki cümle daha büyük sorunları işaret ediyor.

TwitterTakip

2 comments:

Anonymous said...

Tanıdığım çoğu kişi yüzde yedilik kısımda dolaşıyor anlaşılan.

Anonymous said...

Doğru bir tespit. Bazen hem reklam ajansları hemde şirket yöneticileri olarak bizler nasıl uyuyabiliyoruz diye sormadan edemiyorum. Türkiye'de tanıdığım uluslararası bir firmanın pazarlama direktörü bir gün şöyle demişti: "bu iş deneme yanılma. neyin tutacağını neyin tutmayacağını bilmek güç" Yorumu size bırakıyorum.

Avea'nın bu söylemi söyledikten sonra "Avea çekmiyor" diyenleri gerçekten şaşırtıp Avea'nın çekiyor olduğunu uygulamalı olarak kanıtladığını ümid ediyorum. Bu arada Avea kullananlar mı yoksa kullanmayanlar mı Avea çekmiyor diyor acaba...bunun da çok kritik bir soru olduğunu düşünüyorum.:)

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us