28 June 2008

Pazarlamada leblebi etkisi

* Bilen kişi değişim konusunda muhafazarlaşır ; eğer yeni bir uygulamanın etkinliğini sorgulamak istiyorsanız eski çalışanlarınız bu konuda danışacağınız son kişiler olmalıdır.

* Bir kişinin sorduğu soru kendisini de ele verir. Soru sorarken x şahsını yargılıyorsa ; kişilere takılıp kalan , ayrıntılarla boğuşan bir kişi ; olayları konuşuyorsa ve sistemi konuşuyorsa gibi yukarı doğru çıkan bir düşünce boyutu çıtası oluşturabilirsiniz. Basit bir soru karşınızdaki insanı çabucak ele verir

* Cem Yılmaz reklamlarında Cem Yılmaz kişiliğinin ve espirilerinin reklamla ve ürünle rekabet halinde olduğunu düşünüyorum.
Ünlü kişilikle aynı kare içerisinde yer almak ürünü gündemde tutma gibi bir fayda sağlarken , ürünün bu rekabette geri planda kaldığı kanaatindeyim

* Aspirin yeni bir ambalajla tüketicisinin karşısına çıkıyormuş. Gripin ve Aspirin’in aşağı doğru inen grafiği , pazarlamadaki başarısızlığı ders kitabı olacak nitelikte. Gripin bakkalların tozlu raflarından kendisini kurtarıp yenileyemedi , Aspirin ucuz ve etkisiz bir ilaç olarak kendisini çorum leblebisi kadar geliştiremedi. Pazarlamada buna yeni bir isim verebiliriz ; leblebi etkisi… Pazarlanamayan ürün leblebileşir…

TwitterTakip

No comments:

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us