11 June 2008

Rekabetin yığınlaşma ötesine geçemediği sektörler



Eczane müşterilerine dikkat edin , çoğunluğu yaşlı , hasta , ayakta durmakta zorlanan kişilerdir. Eczanelerin dizaynı ise çok standarttır. Müşteriyle adeta bir mesafe koymak , ciddiyetini korumak istercesine tezgah bölümü oldukça büyük ve geniştir. Eczanelerin çoğalmasıyla artan rekabette, rekabet tabela ölçülerinin büyüklüğü ötesine geçemedi. Eczacılarda ise neşter gibi bir soğuklu ve ciddiyet…

Devlet kurumlarına gittiğinizde dizayn size şu mesajı verir : işini bitir ve bir an önce git. Bekleme süresinde oyalanabileceğiniz , oturabileceğiniz ve hatta satın alıp bir çay dahi içebileceğiniz bir yer yoktur.

Son dönemlerde eczacılar da promosyon vermeye başladılar. İlaç alıyorsunuz poşetinize bir tane de diş fırçası atıyorlar. Hediye… İlaç firmalarından öğrendikleri “promosyon rüşvetini “ müşterilerine de yansıtıyorlar.

Tasarımda farklılaşarak biraz daha sıcak bir ortam yaratılamaz mı ? Eczanelerde müşterilerin işleri genellikle 3-10 dk. arası sürer ; ilaçların seçilmesi , kesilmesi vs. Bu sürede ise müşteriniz ne yapıyor ? Ayakta sizin işinizi bitirmenizi bekliyor. İçinden , Allah kimseyi buralara düşürmesin , besmelesi çekerek…

Duyduğuma göre büyük marketler de ilaç satmaya başlayacaklarmış. Söylediğimiz değişiklik büyük marketlerin girmesiyle olacaktır , emin olabilirsiniz , hep böyle olur…

TwitterTakip

No comments:

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us