20 June 2009

Banvit , Kırmızı et pazarında başarılı olabilir mi ?


Banvit , et sektörüne hızlı bir giriş yaptı. Gazetelerde gördüğümüz haberlerde 50 milyon dolar yatırım yaptıklarını okuduk.

Yaptıkları yatırım miktarını vurgulamak ciddiyetlerini yansıtmak açısından olumlu ancak sadece bu noktada kalması yetersiz. Böyle bir geçiş ile haberlere konu olma ve reklam yapma fırsatı var iken, Banvit kendisini daha çok anlatabilir , kendisinden daha çok bahsedebilirdi. Ancak , konu sürekli 50 milyon dolar üzerinde dönüp dolaşıyor…

Beyaz et ile bütünleşmiş bir markanın , bu marka üzerinden kırımızı et’i pazarlaması şu düşünceyi oluşturuyor : Banvit, zaten uzun vadede marka algılaması gibi değerleri önemsemiyor , bir markamız var , bu marka üzerinden kırmızı et de pazarlayalım , ciro artsın…

Bu durumun başka bir mantığı gözükmüyor.

Beyaz et ile özdeşleşmiş bir marka , ürün gamına , kırmızı et’i de eklediğinde, marka değerleri dağılıyor. Banvit , beyaz et ile daha sağlıklı yaşamı vurgularken kırmızı et ile kendisini nasıl anlatacak ? Hikayesindeki tutarlılığı nasıl koruyacak ?

Bir marka aynı anda iki mesajı ilettiğinde tüketici sadece söylediğinizi duyar , akılda kalan ortak bir mesaj oluşmaz.

Banvit , bu güne kadar sağlıklı beyaz et satan bir marka iken , bundan sonra et satan bilinir bir isim olacaktır.

Güven ve tüketicide oluşan algının yerini bilinirlik alacaktır.

TwitterTakip

2 comments:

Anonymous said...

Pazarlama stratejisi için yanlış bir girişim olabilir belki ama kırmızı etin sağlıksız olduğunu söylemek doğru olmaz bence.

Anonymous said...

Banvit kırmızı et konusunda bilindik pazarlama staretijisi kullanarak beyaz ette başarılı olmuş olsada aynı staretijiyi kırmızı et dede uygulamaya çalışırsa büyük bir hüsrana uğraması kaçınılmaz olacaktır.Ancak tüccar zihniyeti ile pazarlama ekibi kurar ve bu konuda yoğunlaşırsa başarıyı yakalayabilir kırmızı et de.Çünkü halkımız beyaz ette dahi halen pakete alışmış değilken kırmızı et i pakette almak için uzun yılların geçmesi lazım.Tüccar zihniyetini açarsak biraz yani halkımız halen ağırlıklı olarak ulusal marketler,yöresel zincir marketler ve mahalle kasaplarında et i tabiri caizse canlı canlı görerek almayı tercih ediyor.Birde kırmızı etin büyük bir kısmı ülkemizde Catering hizmeti veren işletmeler,kendi yemeğini yapan kamu kurum ve kuruluşlarında karkas et,kemiksiz et ve işlenmiş et(mıx kıyma,kuşbaşı vs.) olarak tüketilmektedir,yani bu noktalarda tüccar zihniyetiyle düşünerek pazarlama yapılmalıdır,aksi halde sadece şu an için paket kırmızı et de yatırdığı sermayesini çıkarması çok uzun yılları göze alması gerekecektir.Buda beyaz et de elde ettiği kısa süredeki döngüğü yakalamı zaten mümkün değil,beyaz ette 2 ay içerisinde olağan bir sağlayabilir fakat kırmızı ette minumum 1-1,5 yıl imalata girecek dana veya sığırın yetiştirme süreci alıyor,üretim,satı ve tahsilatınıda sürece eklersen 2 yılı bulacaktır.Buda Banvitin beyaz et deki süreyi baz almaması gerekmektedir.

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us