15 January 2011

Markaların fiyat politikaları değişiyor mu ?

Rebook ayakkabı 56 tl… Marks & spencer gömlek 29 tl...

Geçen gün gezdiğim reebok ve Marks&spencer mağazalarında gördüğüm fiyatlar bunlar. Son dönemlerde bazı markaların fiyat baremlerini aşağı doğru çektiklerini gözlemliyoruz. Levis ayakkabı 150 tl düzeyinde iken şu an 69 tl ye boyner mağazalarında satılıyor.

Markalardaki bu fiyat düşüşü neyin işareti ? genel bir fiyat iniş eğilimini mi işaret ediyor yoksa geçici bir manevra mı?

Son kriz tüketicinin bütçesini etkilediği gibi bakış açılarını da, fiyat duyarlılıklarını da etkiledi. Bunun piyasaya yansımaması , markaların da bu değişime bir şekilde cevap vermemeleri düşünülemez.

Markalar üst seğmentte bir şeyler yaparken altta tüketim iştahı yaratıyorlar. Zaman zaman hazır oluşan bu talebe cevap verecek ürünler çıkartıyorlar. Ancak, bu fiyat politikası değişimini birkaç markada gördüğünüzde acaba sorusu sorulmayı hak ediyor.

Önceden tüketici bir ürünü beğendiğinde satınalma eğilimi gösterirdi, şimdi ise inceleme eğilimi gösteriyor öncelikle, satınalma arkasından geliyor.

Ürünün içeriği, nerede üretildiği, kampanyası olup olmadığı ve ne zaman olacağı gibi incelemeler son dönemlerde özellikle tüketicilerde iyice yerleşti.

Bu kadar detaya inen tüketici markaların fiyatını da sorguluyor, nedenini araştırıyor. Önceden tezgahtar marka ismini söyleyip geriye çekiliyordu ancak şimdi bu tür şovlara prim verecek bir tüketici kitlesi yok. Markalar da artık fiyatlarını rasyonel ve mantıklı bir çizgiye oturtmalı. Sanırım son dönemlerde markalar tam da bunu yapıyor…

TwitterTakip

No comments:

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us