06 January 2011

Nokia, Melodisini değiştirmeli...

Aşkın ömrü 3 yıldır, derler. Süre konusunu tartışabiliriz ama bir ömrü olduğu kesin. Aşk dahi biçim değiştirebildiği , başka bir biçime dönüşebildiği oranda varlığını devam ettirebiliyor.

Markaların da bir ömrü vardır. Markalar da biçim değiştirmek zorundadır. Tüketiciyle kurdukları algısal ilişki ve iletişim doğru periodlarda tazelenmelidir. Yoksa, tüketiciyi markaya bağlayan unsurlar itici unsurlar haline gelebilir.

Markalar bunu bildikleri için belirli sürelerde logoları gibi bazı özelliklerinde değişime gidiyorlar. KFC geçen yıl logosunda ufak bir değişime gitti, yüzünü tazeledi. Bu aslında tüketiciye basit yoldan kendimizi yeniliyoruz , demenin de bir yoludur.

Nokia melodisi…

Nokia, melodisini yıllardır kullanıyor. Sokakta , otobüste her yerde bu melodiyi duyuyorsunuz. Bu ses Nokia için tanımlayıcı ve ayrıştırıcı bir melodidir. Bu güne kadar pazarlama tarihine geçebilecek başarılı bir melodiydi ancak ömrünü tamamladı. Bir şeyin eskime oranı kullanım ve görünüm sıklığı ile orantılıdır. Bence, Nokia artık bu sesinden kurtulmalı, melodinin biçimini değiştirmeli. Bu noktadan sonra bu melodi kulağı tırmalayacak, modası geçmiş , itici duygular uyandıracaktır.

Sesin eskimesi sadece ses ile ilgili bir durum değildir , Nokia ürünlerinin rakiplerine göre geri kalması da seste böyle bir algı yaratmıştır.

Bazen bir ürününüz ve bununla özdeşleşmiş sesler ve renkleriniz vardır , ürün başarısız olduğunda ses ve renkler de artık başarısızlığı çağrıştırır. Yeni bir başlangıç yapmak için bu renkleri ve sesleri de değiştirmeniz gerekir. Nokia son dönemlerde bu savaşta çok darbe yedi, yeni bir başlangıç yapmalı, bu başlangıcın inandırıcı olması için renk, ses ve logo gibi yan unsurlarda da değişikliğe gitmelidir.

TwitterTakip

No comments:

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us