27 October 2011

Fatmagül'ün suçu ne ?

Türk filmlerinin klasik senaryosudur ; zengin erkek parasıyla istediği kızı elde edebileceğini düşünür…

Markalar da zaman zaman bu senaryonun içerisine düşerler. Para harcayarak , reklam yaparak istedikleri tüketici grubunu elde edebileceklerini düşünürler. Oysa, aşk olmadan tüketici de artık yanınıza yaklaşmıyor.

yine Türk filmlerindeki klasik senaryoda , zengin erkek kızı tavlayamadığında annesinin kanına girerek, kızı etkileye çalışıyordu.

Markalar da tüketicinin kalbine girmek için sosyolojik ihtiyaçları kullanıyorlar. Moda ile baskı yaratma, kulaktan kulağa pazarlama ile etkileme…

İnsan hep aynı süreci yaşar ama bu sürece her dönem farklı anlamlar yükler. Hayat ve senaryo hep aynıdır, zamanla anlamı ve içeriği değişir.

“Fatmagül’ün suçu ne “ filmini izleyici 10 yıl izledi, senaryo belli, ancak aynı heyecanla tekrar tv’nin karşısına geçiyor. Senaryo aynı olmasına rağmen izleyiciyi çeken anlam değişikliği.

Gelecekte de yaşayacağımız senaryo ve genel kalıplar değişmeyecek. Değişecek olan ayrıntılar ve bu ayrıntılardaki anlam olacak.

Dergiler, gazeteler her gün markaların facebook, twitter gibi mecralarda olması gerektiğinden bahsediyor. Ancak, buralardan ortaya çıkmış bir marka henüz yok.

Buralardan marka çıkar mı ? bu mecralar sadece klasik senaryoya anlam zenginliği katabileceğiniz ayrıntılar, ayrıntıların toplamı ise senaryoyu vermez...

TwitterTakip

No comments:

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us